tag:blogger.com,1999:blog-45384877575529555202024-02-20T03:02:30.593+01:00HABILITATS COMUNICATIVES EN CONTEXTOS MULTILINGÜESSANDRA RAMOS http://www.blogger.com/profile/17821127177150085700noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-4538487757552955520.post-28452201944985387142013-04-02T21:28:00.003+02:002013-04-02T22:00:40.772+02:00TEMA 3. POLÍTICA LINGÜÍSTICA I ENSENYAMENT (12-MARÇ-2013)<iframe src="http://prezi.com/embed/sdqwyukfgfcx/?bgcolor=ffffff&lock_to_path=0&autoplay=0&autohide_ctrls=0&features=undefined&disabled_features=undefined" width="550" height="400" frameBorder="0"></iframe>
<br />
<br />
El paper de l’escola en els processos de normalització d’una llengua minoritzada és molt important, ja que és un més dels agents socials implicats, i per tant, aquesta hauria de realitzar algunes de les funcions d’aquest procés:<br />
<br />
<ul>
<li>Difusió de la norma de la llengua minoritzada; </li>
<li>Facilitar l’adquisició d’aquesta als joves,i </li>
<li>Normalització per part de la pròpia institució escolar com de la comunitat educativa.</li>
</ul>
<br />
<br />
L’escola ha sigut un motor incansable de normalització lingüística i recuperació cultural, però lamentablement la situació del valencià no és gens afalagadora ni dins del sistema escolar ni dins de la societat.
Per tant, cal un projecte polític que done sentit a tots aquestos esforços.<br />
<br />
Quan és aprovat l’Estatut d’autonomia i la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià, veiem una reforma educativa dins un model d’educació bilingüe, on ha d'haver-hi un domini de les dues llengües en pla d’igualtat per part de tots prescindint de la llengua habitual en iniciar l’escolaritat.<br />
Els programes aplicats són els abans anomenats:<br />
<br />
<ul>
<li>PIL.</li>
<li>PEV.</li>
<li>PIP. </li>
</ul>
<br />
El problema es veu reflectit en què 30 anys després de l’aplicació de la LUEV, només un 29% rep l’ensenyament en valencià.<br />
Un altre punt a destacar són els forts <b>desequilibris</b> entre els <u>trams educatius</u>, entre <u>centres públics i centres privats</u>, i entre <u>territoris.</u>SANDRA RAMOS http://www.blogger.com/profile/17821127177150085700noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4538487757552955520.post-16508910415831403832013-04-02T21:24:00.000+02:002013-04-02T21:24:17.223+02:00MODELS D'EDUCACIÓ PLURILINGÜE. (5-MARÇ-2013)En aquesta sessió, s'han reprès els conceptes de la classe anterior i hem treballat “<b>Els programes d'educació bilingüe al territori valencià”</b>.<br />
<br />
<br />
<ul>
<li>El PEB ha d'estar dissenyat per a tota la comunitat i no solament per als parlants de la llengua minoritzada.</li>
<li>L'objectiu primordial és que tots els membres assolisquen un domini efectiu de les dues llengües.</li>
</ul>
<br />
<br />
Els elements que es tenen en compte a l'hora de concretar un programa són:<br />
<br />
<ul>
<li>La llengua de l'entorn;</li>
<li>La necessitat, des d'una perspectiva del plurilingüisme additiu, de fer ús vehicular majoritari en valencià;</li>
<li>L'actitud dels pares referent al valencià.</li>
<li>La llengua basi d'aprenentatge en la qual s'iniciarà la lectoescriptura.</li>
</ul>
<br />
<br />
Dins del sistema educatiu valencià, comptem amb la següent classificació dels PEB:
<br />
<br />
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="MsoTableGrid" style="border-collapse: collapse; border: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-padding-alt: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-yfti-tbllook: 1184;">
<tbody>
<tr>
<td colspan="3" style="border: solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 432.2pt;" valign="top" width="576"><div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<b><span style="font-size: 10.0pt; mso-ansi-language: ES;">LA CLASSIFICACIÓ DELS PROGRAMES
S'HA FET A PARTIR DE TRES ELEMENTS CLASSIFICADORS<o:p></o:p></span></b></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
</td>
</tr>
<tr>
<td style="border-top: none; border: solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 144.05pt;" valign="top" width="192"><div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
Atenent
al territorio.<o:p></o:p></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 144.05pt;" valign="top" width="192"><div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
A la
llengua base d’aprenentatge.<o:p></o:p></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 144.1pt;" valign="top" width="192"><div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
I a
la llengua habitual dels alumnes.<o:p></o:p></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
</td>
</tr>
</tbody></table>
<br />
<br />
Fent referència als territoris de predomini lingüístic valencià, comptem amb els següents programes:<br />
<br />
<br />
<ul>
<li><b>Programa d’Ensenyament en Valencià (PEV). </b></li>
<li><b>Programa d’Immersió Lingüística (PIL).</b></li>
<li><b>Programa d’Incorporació Progressiva. (PIP). </b></li>
<li><b>Programa d’Educació Bilingüe Enriquit (PEBE).</b></li>
</ul>
SANDRA RAMOS http://www.blogger.com/profile/17821127177150085700noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4538487757552955520.post-32042146224379702562013-03-31T20:12:00.003+02:002013-03-31T20:21:53.968+02:00TEMA 2. L'EDUCACIÓ PLURILINGÜE. MODELS. (1-MARÇ-2013)En la primera part de la sessió, hem comentat per grups els següents conceptes:<br />
<ul>
<li>Llengua oficial: llengua de cada institució.</li>
<li>Cooficialitat: llengua oficial en un territori juntament amb una altra o altres.</li>
<li>Drets i deures lingüístics: llibertats i obligacions establides per llei.</li>
<li>Llengua pròpia: llengua històrica, vernacla o tradicional d'un territori.</li>
<li>Llengua primera: llengua familiar, llengua materna, llengua mare, L1.</li>
<li>Llengua vehicular: llengua en la que accedim a la educació. </li>
</ul>
<div>
<br /></div>
<div>
Després hem vist les implicacions de l'ordenament jurídic en el sistema educatiu valencià: </div>
<div>
<br /></div>
<div>
<ol>
<li>El valencià és llengua pròpia de la Comunitat Valenciana. </li>
<li>L'aprenentatge del valencià és obligatori en el sistema educatiu valencià. </li>
<li>Tots els alumnes han d'assolir un domini igual de les dues llengües oficials en acabar l'escolaritat obligatòria. El sistema educatiu ha d'estendre l'ús del valencià com a llengua d'instrucció. </li>
<li>Tot el professorat ha de conéixer les dues llengües oficials de la Comunitat.</li>
<li>L'Administració educativa ha de garantir la disponibilitat de professorat competent suficient perquè cada centre puga impartir el projecte educatiu que haja determinat. </li>
</ol>
</div>
<div>
<br /></div>
<div>
I finalment, a través d’una pràctica en l’aula, hem vist els diferents models d’educació:<br />
- Monolingüe i plurilingüe.</div>
<div>
<br /></div>
<div>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="MsoTableGrid" style="border-collapse: collapse; border: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-padding-alt: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-yfti-tbllook: 1184;">
<tbody>
<tr>
<td style="border: solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 108.05pt;" valign="top" width="144"><div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<b><span lang="CA">DENOMINACIÓ<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
<td style="border-left: none; border: solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 81.65pt;" valign="top" width="109"><div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<b><span lang="CA">DESTINATARIS<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
<td style="border-left: none; border: solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 71.7pt;" valign="top" width="96"><div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<b><span lang="CA">OBJECTIU<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
<td style="border-left: none; border: solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 170.8pt;" valign="top" width="228"><div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<b><span lang="CA">ORGANITZACIÓ<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
</tr>
<tr>
<td style="border-top: none; border: solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 108.05pt;" valign="top" width="144"><div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<b><span lang="CA">Model Compensatori<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 81.65pt;" valign="top" width="109"><div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA">Usuaris d’una L2 minoritzada.</span></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 71.7pt;" valign="top" width="96"><div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA">Compensar les mancances lingüístiques dels aprenents en
la llengua prestigiada.</span></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 170.8pt;" valign="top" width="228"><div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA">La llengua materna s’estudia en els nivells inicials,
però després deixa d’utilitzar-se com a llengua d’instrucció. La L1 és usada
per a ajudar a l’alumnat a conèixer la L2, més que no pas per a ensenyar
continguts. Quan l’aprenent és competent en la L2, abandona el model i s’integra
dins els programes regulars en L1.</span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
</td>
</tr>
<tr>
<td style="border-top: none; border: solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 108.05pt;" valign="top" width="144"><div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<b><span lang="CA">Model de manteniment<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 81.65pt;" valign="top" width="109"><div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA">Usuaris d’una L2 minoritzada.</span></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 71.7pt;" valign="top" width="96"><div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA">Mantenir i desenvolupar la llengua i la cultura
minoritzades.</span></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 170.8pt;" valign="top" width="228"><div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA">Els aprenents solen començar l’ensenyament utilitzant
la L1 com a vehicle d’instrucció I a poc a poc van incorporant la L2 en l’ensenyament
de continguts escolars. El currículum s’imparteix en ambdos llengües.</span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
</td>
</tr>
<tr>
<td style="border-top: none; border: solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 108.05pt;" valign="top" width="144"><div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<b><span lang="CA">Model d’enriquiment<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 81.65pt;" valign="top" width="109"><div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA">Usuaris de les dues llengües en contacte.</span></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 71.7pt;" valign="top" width="96"><div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA">Desplegar la competència comunicativa plena en totes
dues llengües.</span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 170.8pt;" valign="top" width="228"><div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA">Les dues llengües són vehicle d’instrucció i hom mira
de fer-ne una distribució equitativa al llarg de les diferents etapes
educatives.</span></div>
</td>
</tr>
<tr>
<td style="border-top: none; border: solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 108.05pt;" valign="top" width="144"><div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<br /></div>
<div align="center" class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt; text-align: center;">
<b><span lang="CA">Model de recuperació plena<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 81.65pt;" valign="top" width="109"><div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA">Parlants de les dos comunitats lingüístiques.</span></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 71.7pt;" valign="top" width="96"><div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA">Invertir la situació de substitució lingüística de la
llengua minoritzada.</span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
</td>
<td style="border-bottom: solid windowtext 1.0pt; border-left: none; border-right: solid windowtext 1.0pt; border-top: none; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; width: 170.8pt;" valign="top" width="228"><div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA"><br /></span></div>
<div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">
<span lang="CA">La L2 minoritzada és l’única llengua vehicular a l’àmbit
educatiu, mentre que la L1 esdevé una mera matèria d’estudi.</span></div>
</td>
</tr>
</tbody></table>
</div>
<div>
<br /></div>
<div>
<br /></div>
<br />SANDRA RAMOS http://www.blogger.com/profile/17821127177150085700noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4538487757552955520.post-53964469383119698872013-03-01T09:16:00.002+01:002013-03-31T15:07:38.931+02:00ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ AL PAÍS VALENCIÀ, 5na CLASSE (22-FEBRER-2013)<b>INTRODUCCIÓ: MITJANS DE COMUNICACIÓ</b><br />
<b><br /></b>
<iframe frameborder="0" height="400" src="http://prezi.com/embed/zcod3jvpzxdh/?bgcolor=ffffff&lock_to_path=0&autoplay=no&autohide_ctrls=0&features=undefined&disabled_features=undefined" width="550"></iframe><br />
<br />
Es tracta el punt d’importància que tenen el medis de comunicació audiovisual en els models lingüístics que usa la població generant --> la cohesió social per la difusió de la llengua estàndard oral.<br />
<br />
Quant als medis:<br />
<br />
- A la Comunitat Valenciana compten amb dues cadenes de televisió: <i>Canal 9 i Punt 2. </i><br />
- Pel que fa a la premsa diària, tenim <i>L’Avui</i> (Barcelona) i <i>El Periódico de Catalunya</i>. Encara no compten amb un diari fet des de la nostra Comunitat completament en valencià, tot i que està <i>El Punt</i>, periòdic semanal.<br />
<br />
<b>Falta moltíssim treball per poder aconseguir programes de televisió, de radi i premsa de qualitat. </b><br />
<br />
<br />
<br />
<b>MITJANS DE COMUNICACIÓ AL PAÍS VALENCIÀ</b><br />
<br />
<iframe frameborder="0" height="400" src="http://prezi.com/embed/j_y2nsu00e4c/?bgcolor=ffffff&lock_to_path=0&autoplay=no&autohide_ctrls=0&features=undefined&disabled_features=undefined" width="550"></iframe><br />
<br />
<br />
<br />
En l'última part de la sessió, hem comentat el text: <u>“MULTICULTURALITAT. UNA PERSPECTIVA EDUCATIVA.</u> <i>Xavier Lluch”</i>.<br />
<br />
Hem vist els conceptes de <b>multiculturalitat, interculturalitat i globalització</b>.<br />
<br />
Cada vegada més, i com a futurs mestres, hem de tenir en compte que ens trobem en una societat amb una diversitat cultural immensa, i que açò requereix educar per a viure en contextos heterogenis, haurem de crear cohesió social des de la pluralitat i construir una comunitat des de la diversitat identitària.<br />
<br />
Per a l'anterior comentat, l'autor exposa tres propostes fonamentals de l'educació intercultural:<br />
<br />
- Organitzar experiències de socialització basades en valors d'igualtat, reciprocitat, cooperació i integració.<br />
- Utilitzar la diversitat cultural com a instrument d'aprenentatge social, i<br />
- Dotar als alumnes de destreses d'anàlisis, valoració i crítica de la cultura.SANDRA RAMOS http://www.blogger.com/profile/17821127177150085700noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4538487757552955520.post-7725817288168280442013-03-01T09:02:00.002+01:002013-03-30T14:11:16.079+01:001ª PART: HISTÒRIA SOCIAL. 2ª PART: NORMALITZACIÓ I NORMATIVITZACIÓ, 4ª CLASSE (19-FEBRER-2013) <br />
<iframe frameborder="0" height="400" src="http://prezi.com/embed/fqkfd5y5_t6f/?bgcolor=ffffff&lock_to_path=0&autoplay=no&autohide_ctrls=0&features=undefined&disabled_features=undefined" width="550"></iframe><br />
<br />
<br />
<div class="MsoNormal">
A través de la següent presentació hem treballat la <b>normativització i la normalització</b> referit al paper que han tingut els mitjans de comunicació en el procés de recuperació.</div>
<br />
Per poder posar fre a la substitució lingüística es requereix la normalització, que està basada en:<br />
<i>- La voluntat política; </i><br />
<i>- Normativització;</i><br />
<i>- Estandardització, i una </i><br />
<i>- Política lingüística.</i><br />
<br />
Hem vist que no és fins al primer terç del segle XX quan comença el procés de normativització, i que gràcies a autors com Pompeu Fabra, entre uns altres, comença a dotar-se d'una normativa unificada.<br />
Són molt importants les aportacions de <u>Pompeu Fabra</u> i els seus col·laboradors, els quals van redactar:<br />
- <i>Les Normes Ortogràfiques de 1913, </i><br />
<i>- La Gramàtica en 1918, </i><br />
<i>- Les converses Filològiques 1919-1928, i </i><br />
<i>- El Diccionari General en 1932.</i><br />
<br />
Després de la normativització hem treballat la<b> normalització</b> (fer normal l'ús de la llengua). És en aquest punt on els mitjans de comunicació tenen una forta influència en la societat, proporcionant una cohesió social per a la difusió de la llengua oral estàndard.SANDRA RAMOS http://www.blogger.com/profile/17821127177150085700noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4538487757552955520.post-52344287030931265472013-02-18T19:49:00.003+01:002013-02-18T21:04:21.881+01:00HISTÒRIA SOCIAL: PANORAMA HISTÒRIC DEL CONFLICTE DE LLENGÜES AL PAÍS VALENCIÀ, 3ª CLASSE (15-FEBRER-2013)<iframe frameborder="0" height="400" src="http://prezi.com/embed/7nznyarlx3p4/?bgcolor=ffffff&lock_to_path=0&autoplay=no&autohide_ctrls=0&features=undefined&disabled_features=undefined" width="550"></iframe><br />
<br />
<br />
En aquesta classe hem començat a treballar el
procés de substitució lingüística de les etapes d'expansió del S. VIII al s.
XIV i la del S.XV.<o:p></o:p><br />
<br />
<div style="text-align: justify;">
<span lang="EN-US" style="mso-ansi-language: EN-US;">Hem
abordat conceptes tals com:<o:p></o:p></span></div>
<br />
<div style="text-align: justify;">
- La decadència (l'etapa del començament del
procés de substitució lingüística), i<o:p></o:p></div>
<br />
<div style="text-align: justify;">
- Les causes polítiques, socials i culturals de
la substitució lingüística (que seguirem treballant en la propera classe).<o:p></o:p></div>
<br />
<div style="text-align: justify;">
Per situar-nos millor al llarg de la història i
poder entendre-la millor, aquest tema ho hem completat amb el següent <u>esquema
històric:</u></div>
<div style="text-align: justify;">
<u></u> </div>
<div style="text-align: justify;">
<u></u> </div>
<div style="text-align: justify;">
</div>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" class="MsoTableGrid" style="border-collapse: collapse; border: currentColor; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-padding-alt: 0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-yfti-tbllook: 1184;">
<tbody>
<tr style="mso-yfti-firstrow: yes; mso-yfti-irow: 0;">
<td style="background-color: transparent; border: 1pt solid windowtext; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt; width: 148.8pt;" valign="top" width="198">
<div align="center" class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: center;">
<b style="mso-bidi-font-weight: normal;"><span style="font-family: Calibri;">S.II<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
<td style="background-color: transparent; border-color: windowtext windowtext windowtext rgb(0, 0, 0); border-style: solid solid solid none; border-width: 1pt 1pt 1pt 0px; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt; width: 216.1pt;" valign="top" width="288">
<div class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt;">
<span style="font-family: Calibri;">Comença la Romanització.</span></div>
</td>
</tr>
<tr style="mso-yfti-irow: 1;">
<td style="background-color: transparent; border-color: rgb(0, 0, 0) windowtext windowtext; border-style: none solid solid; border-width: 0px 1pt 1pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt; width: 148.8pt;" valign="top" width="198">
<div align="center" class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: center;">
<b style="mso-bidi-font-weight: normal;"><span style="font-family: Calibri;">S.IX
– X<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
<td style="background-color: transparent; border-color: rgb(0, 0, 0) windowtext windowtext rgb(0, 0, 0); border-style: none solid solid none; border-width: 0px 1pt 1pt 0px; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt; width: 216.1pt;" valign="top" width="288">
<div class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt;">
<span style="font-family: Calibri;">Consciència que s'ha passat del llatí vulgar a les llengües romances.</span></div>
<div class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt;">
<o:p> </o:p></div>
</td>
</tr>
<tr style="mso-yfti-irow: 2;">
<td style="background-color: transparent; border-color: rgb(0, 0, 0) windowtext windowtext; border-style: none solid solid; border-width: 0px 1pt 1pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt; width: 148.8pt;" valign="top" width="198">
<div align="center" class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: center;">
<b style="mso-bidi-font-weight: normal;"><span style="font-family: Calibri;">S.XII<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
<td style="background-color: transparent; border-color: rgb(0, 0, 0) windowtext windowtext rgb(0, 0, 0); border-style: none solid solid none; border-width: 0px 1pt 1pt 0px; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt; width: 216.1pt;" valign="top" width="288">
<div class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt;">
<span style="font-family: Calibri;">Primers textos. "Homilies d'Organyà"; "Fòrum
Iudicum"; (Lleis visigodes).</span></div>
<div class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt;">
<o:p> </o:p></div>
</td>
</tr>
<tr style="mso-yfti-irow: 3;">
<td style="background-color: transparent; border-color: rgb(0, 0, 0) windowtext windowtext; border-style: none solid solid; border-width: 0px 1pt 1pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt; width: 148.8pt;" valign="top" width="198">
<div align="center" class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: center;">
<b style="mso-bidi-font-weight: normal;"><span style="font-family: Calibri;">S.XIII<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
<td style="background-color: transparent; border-color: rgb(0, 0, 0) windowtext windowtext rgb(0, 0, 0); border-style: none solid solid none; border-width: 0px 1pt 1pt 0px; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt; width: 216.1pt;" valign="top" width="288">
<div class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt;">
<span style="font-family: Calibri;">Cancelleria Reial. "Les cròniques" (prosa); "Poesia
trobadoresca" (lírica).</span></div>
<div class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt;">
<o:p> </o:p></div>
</td>
</tr>
<tr style="mso-yfti-irow: 4;">
<td style="background-color: transparent; border-color: rgb(0, 0, 0) windowtext windowtext; border-style: none solid solid; border-width: 0px 1pt 1pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt; width: 148.8pt;" valign="top" width="198">
<div align="center" class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: center;">
<b style="mso-bidi-font-weight: normal;"><span style="font-family: Calibri;">S.XIV<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
<td style="background-color: transparent; border-color: rgb(0, 0, 0) windowtext windowtext rgb(0, 0, 0); border-style: none solid solid none; border-width: 0px 1pt 1pt 0px; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt; width: 216.1pt;" valign="top" width="288">
<div class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt;">
<span style="font-family: Calibri;">Poesia religiosa i moral. <span lang="EN-US" style="mso-ansi-language: EN-US;">(Ramón Llull, Francesc Eiximenis, Bernat Metge).<o:p></o:p></span></span></div>
<div class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt;">
<span lang="EN-US" style="mso-ansi-language: EN-US;"><o:p> </o:p></span></div>
<span style="font-family: "Calibri","sans-serif"; font-size: 11pt; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin;">Compromís
de Casp </span><span style="font-family: Wingdings; font-size: 11pt; mso-ascii-font-family: Calibri; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-bidi-font-family: "Times New Roman"; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-char-type: symbol; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US; mso-fareast-theme-font: minor-latin; mso-hansi-font-family: Calibri; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-symbol-font-family: Wingdings;"><span style="mso-char-type: symbol; mso-symbol-font-family: Wingdings;">à</span></span><span style="font-family: "Calibri","sans-serif"; font-size: 11pt; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin;">Ferran D'Antequera </span><span style="font-family: Wingdings; font-size: 11pt; mso-ascii-font-family: Calibri; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-bidi-font-family: "Times New Roman"; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-char-type: symbol; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US; mso-fareast-theme-font: minor-latin; mso-hansi-font-family: Calibri; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-symbol-font-family: Wingdings;"><span style="mso-char-type: symbol; mso-symbol-font-family: Wingdings;">à</span></span><span style="font-family: "Calibri","sans-serif"; font-size: 11pt; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin;">trastàmara (castellà).<o:p></o:p></span><br />
<div class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt;">
<o:p> </o:p></div>
</td>
</tr>
<tr style="mso-yfti-irow: 5; mso-yfti-lastrow: yes;">
<td style="background-color: transparent; border-color: rgb(0, 0, 0) windowtext windowtext; border-style: none solid solid; border-width: 0px 1pt 1pt; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt; width: 148.8pt;" valign="top" width="198">
<div align="center" class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt; text-align: center;">
<b style="mso-bidi-font-weight: normal;"><span style="font-family: Calibri;">S.XV<o:p></o:p></span></b></div>
</td>
<td style="background-color: transparent; border-color: rgb(0, 0, 0) windowtext windowtext rgb(0, 0, 0); border-style: none solid solid none; border-width: 0px 1pt 1pt 0px; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; padding: 0cm 5.4pt; width: 216.1pt;" valign="top" width="288">
<div class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt;">
<span style="font-family: Calibri;">Segle d'Or de les lletres catalanes. (Joanot Martorell, Ausiàs March,
Jordi de S. Jordi, Sor Isabel de Villena, Jaume Roig).</span></div>
<div class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt;">
<o:p> </o:p></div>
<span style="font-family: "Calibri","sans-serif"; font-size: 11pt; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin;">Unió amb
Castella </span><span style="font-family: Wingdings; font-size: 11pt; mso-ascii-font-family: Calibri; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-bidi-font-family: "Times New Roman"; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-char-type: symbol; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US; mso-fareast-theme-font: minor-latin; mso-hansi-font-family: Calibri; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-symbol-font-family: Wingdings;"><span style="mso-char-type: symbol; mso-symbol-font-family: Wingdings;">à</span></span><span style="font-family: "Calibri","sans-serif"; font-size: 11pt; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-bidi-font-family: "Times New Roman"; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-font-family: Calibri; mso-fareast-language: EN-US; mso-fareast-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin;"> </span><span style="font-family: "Calibri","sans-serif"; font-size: 11pt; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-theme-font: minor-latin;">Isabel i Ferran.<o:p></o:p></span><br />
<div class="MsoNormal" style="line-height: normal; margin: 0cm 0cm 0pt;">
<o:p> </o:p></div>
</td>
</tr>
</tbody></table>
<div style="text-align: justify;">
<o:p></o:p> </div>
<br />
Al final de la classe hem comentat l'article <strong><u>“Autóctons i
estrangers”</u></strong> de Miquel Siguan, “L’Europa de lesllengües. Editorial
62.<o:p></o:p><br />
<br />
<div style="text-align: justify;">
El tema tractat és, que els processos d'adaptació
de les persones estrangeres en altres països, són molt diferents i varien en
funció de la cultura, de la posició econòmica, etc. Posant-se en evidència que
els emigrants amb un alt nivell tenen més facilitats per a la seua adaptació
que els que arriben fugint de la misèria.<o:p></o:p></div>
<br />
<div style="text-align: justify;">
Per aquesta raó, i com a futurs mestres, haurem
de tenir una consciència de la llengua i de les diferents cultures, aconseguint
així la integració dels diferents alumnes procedents d'altres països. <o:p></o:p></div>
SANDRA RAMOS http://www.blogger.com/profile/17821127177150085700noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4538487757552955520.post-91932872682208407692013-02-17T15:01:00.000+01:002013-02-18T21:05:18.620+01:00CONTACTE DE LLENGÜES, 2ª CLASSE (12-FEBRER-2013)<br />
Avui hem continuat amb la presentació de la classe anterior, i hem treballat els conceptes:<br />
<br />
- Diglòssia;<br />
- Substitució lingüística i etapes del procés;<br />
- Interposició o mediatització;<br />
- La interferència lingüística, i<br />
- Normalització lingüística (la normativització i la política lingüística)<br />
<br />
Al final de la classe hem comentat l'article de –<strong><u>Els Valencians “Fins</u></strong>”- de Rafael L. Ninyoles. Conflicte lingüístic valencià. (Prova PAU de la Comunitat Valenciana, Setembre de 1998).<br />
<br />
<a href="http://www.cdlibre.org/pau/1998S/PAU_CV_1998S_V_Val.html">http://www.cdlibre.org/pau/1998S/PAU_CV_1998S_V_Val.html</a><br />
<br />
<div class="vsc" sig="fVl">
<div data-ved="0CDAQkgowAA">
<div data-ved="0CDEQkQowAA">
</div>
</div>
<div aria-label="Detalles del resultado" class="vspib" role="button" tabindex="0">
<div class="vspii">
<div class="vspiic">
</div>
</div>
</div>
<h3 class="r">
<br /><br /><br /> </h3>
</div>
SANDRA RAMOS http://www.blogger.com/profile/17821127177150085700noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4538487757552955520.post-59836941628424871072013-02-17T14:23:00.000+01:002013-04-02T21:29:34.571+02:00TEMA 1. CONTACTE DE LLENGÜES, 1ª CLASSE (8-FEBRER-2013)<iframe frameborder="0" height="400" src="http://prezi.com/embed/uftdwkzttr1e/?bgcolor=ffffff&lock_to_path=0&autoplay=no&autohide_ctrls=0&features=undefined&disabled_features=undefined" width="550"></iframe>
<br />
<br />
<br />
En la nostra primera classe de l'assignatura “desenvolupament d'habilitats comunicatives en contextos multilingües”, treballem els conceptes:<br />
<br />- Ús lingüístic;<br />- Què estudia la sociolingüística;<br />- Monolingüisme;<br />- Diferència entre llengües minoritàries i llengües minoritzades, i<br />- Bilingüisme.SANDRA RAMOS http://www.blogger.com/profile/17821127177150085700noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-4538487757552955520.post-78936096519076133072013-02-17T14:19:00.000+01:002013-02-17T14:29:13.897+01:00PRESENTACIÓ I AVALUACIÓ DE L'ASSIGNATURA (5-FEBRER-2013)<iframe src="http://prezi.com/embed/rhqcosy_it_7/?bgcolor=ffffff&lock_to_path=0&autoplay=no&autohide_ctrls=0&features=undefined&disabled_features=undefined" width="550" height="400" frameBorder="0"></iframe>
SANDRA RAMOS http://www.blogger.com/profile/17821127177150085700noreply@blogger.com1